Aikaisemmin en voinut sietää kirppiksiä, enkä niistä koskaan mitään löytänyt. Lapsen synnyttyä tämä muuttui, aloin kiertelemään kirppiksiä ja aina niistä joku lastenvaate löytyi. Sittemmin aloin keräämään Mariskooleja, vähän vahingossa. Parhaimmat aarteeni ovat vuoden 1985 valkoinen ja musta. Vähän olen kerännyt myös Iittalan Aalto tuikkuja ja Tris tuikkuja.

Nyt kiertäessäni kirppiksiä tuntuu, että sieltä löytyisi itsellekin vaikka mitä kivoja vaatteita. Valitettavasti vain harvoin minun kokoani. Harmittaa, jos olisin kokoa L, niin monet vaatteet löytäisivät kirppikseltä vaatekaappiini.

Eilen pyörähdin Sokoksella. Siellä oli alerekissä hyviä alennuksia, ja sovittamatta nappasin mukaani kaksi vaatetta. S.Oliverin tunika, koko 42. Kangas ei juurikaan jousta, joten arvelin, että kesäksi olen tunikan mitoissa. Ovh oli 69,60, nyt hintaa 10e. Samassa alerekissä oli Desingualin punainen toppi, koko L. Ovh 49,90, nyt 10e. Kotona sovittaessani meinasi itku tulla. Aika kaukana olen noiden mitoista. Kesällä kuitenkin lupaan itselleni niihin mahtua. Järkyttävä kuvanlaatu, pahoittelut. Tuossa kuitenkin nuo muuten niin ihanat löydöt.

Kokoasiaa kun mietin, niin minulle riittäisi, että mahtuisin mukavasti L-koon vaatteisiin. En haaveile olevani M-kokoa, mutta L-kokoon olisi ihana mahtua. Kesällä viimeistään.

IMG_4714.jpgIMG_4715.jpg