Olin päättänyt, että tänään aloitan. Aloitus tarkoittaa sitä, että kaikki herkut jää pois, hiilareita vähemmän, proteiinia ja kasviksia enemmän. Nyt en vielä ainakaan mittaile tai punnitse ruokia, mutta jos tuntuu ettei tulosta tule, niin sitten. Olen aiemmin hetken kokeillut Fitfarmin supedieettiä, paleoruokavaliota ja erilaisia muitakin ruokavalioita. Onpa minulla ollut oma pt noin 10 vuotta sitten, kun treenasin ja mietin hakisinko poliisikouluun. Jäin sosiaalialalle, ja tavoitteelinen treenaus jäi. Ekassa postauksessa kirjoitin, että aikuisiälläni paino on pysynyt lähes samana, muutaman kilon heittoja. Mutta kyllähän minä laihduin tuolloin pt jakson aikana, ja kerran noin 5 vuotta sitten laihdutin kolmessa kuukaudessa kymmenen kiloa. Mutta sitten paino jumahti 80kg tienoille, ja olin melko tyytyväinen siihen. Tänään kävin puntarilla. 97kg. Järkyttävää. 

Nyt yritän muodostaa kaikesta tietämästäni sellaisen kokonaisuuden, joka on elämäntapa, ei vain hetken dieetti. Siksi pidän mukana ainakin nyt aluksi hiilareita sen verran, että olo tuntuu "sopivalta."

Ja voi että kun tuntuu vaikealle! Tulin kahdestaan lapseni kanssa kotipaikalleni, jossa joulupukki oli jättänyt konvehteja kuusen alle. Mietin, että jos nuo söisin kuitenkin, sitten alottaisin. Päädyin tekemään pikaisesti tavallista kotiruokaa, söin sitä ja onnittelin itseäni paremmasta valinnasta.

Tiukkaa tulee tekemään, kun kaikkea jouluhyvää on vielä kaikkialla. Vaikka onko se nyt loppujenlopuksi niin hyvää, olo ei ainakaan ole niiden sokerirasvaruokien jälkeen.

Joulupukki toi minulle kirkasvalolampun! Ihana yllätys :) Tämä viikko lomaa, ja lampun käytön lisäksi saan ottaa päikkärit lapsen kanssa - ehkäpä olen siis viikon päästä jo vähän pirteämpi. Olen siis ollut tosi väsynyt koko syksyn ajan. Osittain syynä varmaan liian vähäinen uni, ja osittain huono ruokavalio ja vähäinen liikunta.

Viikon päästä olen iloinen, että aloitin tänään enkä vasta viikon päästä :)